29 Mart 2010 Pazartesi

google analytics

google analytics hizmetini biliyorsunuzdur efen'im. sitenizi analytics üzerinden ayrıntılı bir biçimde raporlayabilir, bir çok bilgiyi elde edebilirsiniz. kaç kişi geldi, hangi siteden geldiler, hangi anahtar kelime ile geldiler vs... insanların sitenize hangi kelimeyi google'latıp girdiğini gösteren bölüm çok enteresan. işte arama motorunda aratılıp insanları apshalasha blog'una getiren o ifadelerin en hoşuma gidenlerinden bir seçki.

- eclipse şifre soruyor (n'apabilirim? şaka bi' yana sormaz yahu eclipse şifre falan. gene bir kelime arat ulaş bana genç adam)

- isimli resim oluşturma (fotoşop. sanal bir kimlik için avatar arayışında olan bir gençle karşı karşıyayız sanırım)

- kaplan neyi sever (beni korkutuyorsun dostum)

- mavi cicek neyi simgeliyo ("mavi çiçek" fenomeninden haberdar olması epey sevindirici. "simgeliyo" şeklinde kelime yontması ise üzücü. zıtlık söz konusu. oksimoron)

- song +"ben ölünce" ("ben ölünce yağmur yağsın" şarkısnı arıyor muhtemelen. fena değildir, ben de dinlerim. ama christina rossetti'nin müthiş "when i am dead my dearest"iyle tanışmış oluyor. kısmet)

apshalasha'nın çizgisi şiir ağırlıklı olduğu için genellikle aramalar "x'in şiirleri" şeklinde. bir cümlesini hatırladığı şiiri bulmak için aratanlar (sıklıkla yaparım) da epey var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder