10 Aralık 2009 Perşembe

jako - python ile blogger bağlantısı

jakobyen adı altında twitter benzeri, kendi kendime geyik falan fıstık yazılar yazdığım bir yr yapmış idim. buraya kolayca yazı eklemek için bir program yazayım dedim. blogger python api'sini yükledim. sonrasında kendimi python'a emanet ettim. programlama yapabilmenin en sevdiğim yanı, işte bu tür ufak istekleri anında kendi kendine gerçekleştirebilmek, birisinin eline bakmamak. işte fırından yeni çıkan jako;

#!/usr/bin/python
# -*- coding: utf-8 -*-

from gdata import service
import gdata
import atom

blog_id = "6918321936209405684"
sifre = raw_input("şifre: ")

blogger_service = service.GDataService('apshalasha@gmail.com', sifre)
blogger_service.source = 'bloglite'
blogger_service.service = 'blogger'
blogger_service.account_type = 'GOOGLE'
blogger_service.server = 'www.blogger.com'
blogger_service.ProgrammaticLogin()

def olustur(blogger_service, blog_id, content):
entry = gdata.GDataEntry()
entry.title = atom.Title('xhtml')
entry.content = atom.Content(content_type='html', text=content)
return blogger_service.Post(entry, '/feeds/%s/posts/default' % blog_id)

metin = raw_input("yazı: ")
if metin != "":
blogEntry = olustur(blogger_service, blog_id, content=metin)
print ";)"
else:
print ":("

bu kodu bir dosyaya kaydedip, o dosyanın adını (atıyorum) ahmet.py yapıyorsun. daha sonra da komut satırından python ahmet.py diyerek çalıştırıyorsun.

olay işte bu kadar basit. önce şifreyi soruyor, sonra da yazıyı giriyorsun ve bitiyor. bunu sırf kendi jakobyen blogum için yazdım. o sebepten, başlıksız gönderiyorum yazıları. belki ileride daha genel bir program da yazabilirim. ama bu tarz bir uygulamanın python üzerinde ne kadar kolay gerçekleştirildiğini göstermek amacıyla ekledim bu kodu.

bu arada bir de facebook için uygulama yazmakla uğraşıyorum bu aralar. ama masaüstü (desktop) uygulaması. site üzerindeki anket, kim ne gizliyor, sen mal mısın vs uygulamalardan değil. onunla ilgili gelişmeleri de buradan şe'yaparım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder